Het Centre of Generative Leadership zocht naar een relatiegeschenk met stijl en cachet. De glazen bol die ik voor ze ontwikkelde is als een sieraad. Door middel van een speciale lasertechniek werd de spiraal, het symbool waar het Centre zich mee identificeert, in de kern van het glas aangebracht. De onderkant van de bol is bewerkt met een graveertechniek. De bol wordt uitgereikt aan cursisten na het voltooien van een opleiding of een ontwikkelingstraject.

Het Nachtboek is de tegenhanger van het Dagboek. Ideeën en gedachten die je ’s nachts wakker houden kun je er in vastleggen. Trek de laatjes open, steek een kaarsje aan en schrijf ze in het boek. Het Nachtboek bedacht en produceerde ik voor Atos Origin (voorheen BSO). Vijftienhonderd exemplaren werden met de hand gemaakt door een Utrechtse boekbinderij en vervolgens wereldwijd verzonden als relatiegeschenk. 

 

 

 

Goed Volk speelt levensgrote liedjes over doodgewone dingen, op het snijvlak van kleinkunst, pop en blues. Ik deed de vormgeving van hun debuut-CD ‘Niet op de lijntjes’. De CD bevat een luchtige combinatie van satirische en serieuse Nederlandstalige songs. 
Zie ook: www.goed-volk.nl

Dit is een greep uit de logo’s die ik heb ontworpen.

Voor Nederland Krijgt Nieuwe Energie ontwierp ik een logo en huisstijl.

Kaal is een impro-theatergroep die bestaat uit …  kale mannen. Het Kaal-team speelde dit jaar op het Nederlands Theatersport Toernooi. Voorafgaand aan het toernooi werd op de Facebookpagina dagelijks één van de vier spelers getoond, als old school voetbalplaatje. Omdat Kaal zich al lange tijd blootshoofds liet zien op de sociale media koos ik er dit maal voor om de spelers te tonen met foto’s waarbij ze nog haar hadden (voor sommigen best lang geleden). Het leverde hilariteit en veel exposure op.

De Kaal aankondiging was een vorm van Guerrilla Marketing waarbij werd ingespeeld op een event. Een veelgebruikte strategie van Guerrilla Marketing. Inhaken op actualiteiten kan in vele vormen. Denk aan Valentijnsdag, de feestdagen, vaderdag en 1 april.

Voor the Square Office ontwierp ik een logo en een huisstijl

Voor het Beauforthuis ontwierp ik de programmaboekjes.

Voor Twee of meer (training & coaching in leiderschap en samenwerking) ontwikkelde ik in teamverband de website. Toegankelijkheid, menselijkheid en een natuurlijke look & feel staan centraal in de architectuur en vormgeving.
Zie ook: www.tweeofmeer.nl

 

 

 

 

 

Helden op Reis (leiderschaps-expedities, training & coaching) zocht een leuk geschenk voor hun relaties. Ik bedacht dit mini kampvuurtje als metafoor voor het ‘heilige vuur’ in organisaties en teams. “Waar gaat jouw vlammetje van branden?”. Toepasselijk omdat Helden op Reis ook écht de natuur in gaat tijdens de trainingen. Super leuk om te mogen maken. Het wordt op dit moment met succes ingezet om in beeld te komen bij potentiële en bestaande klanten.

Wil jij ook een gunfactor verhogend cadeautje of give away (denk ook aan beurzen) voor je contacten? Stuur me een e-mail.
Ben je geïnteresseerd in dit kampvuurtje (met eigen verpakking) om zelf in te zetten voor je relaties? let me know. Al vanaf €0,95 per stuk, oplage vanaf 50 stuks.

Lees meer over gunfacor verhogende relatiegeschenken.

Een song over werk en vrijheid. Een vrij gevoel kun je al simpelweg krijgen door de bekende hardlooproute langs de Singel in Utrecht te volgen.
Tekst en muziek: Frank Paats

 

 

 

 

 

 

Voor theatergroep Hitches schreef en produceerde ik de song Uberpopulariteit voor hun voorstelling Docenten komen van Mars, leerlingen van Venus. Deze videoclip wordt ingezet als promotie voor de voorstelling.

Spel: Nanette Boxman, Joyce Tuut, Pieternel van der Heide
Regie, camera en montage: Tim de Vries.
www.hitches.nl

“De kids op scholen vinden deze song geweldig! We zetten ‘m qua spel altijd lekker vet aan wanneer we ‘m spelen.”
Nanette Boxman – Hitches

 

 

 

 

Samen met Joyce Meuzelaar schreef ik het boek Geschenk uit de hemel (en 39 andere inspirerende cadeau-ideeën). Ik bedacht de ideeën (een aantal er van samen met Joyce), we schreven samen de tekst en ik deed de vormgeving

Een desktop museum, dining & winning, fietspoetry, sweet dreams come true, een anti-irritatiekit of een take five horloge… Geschenk uit de Hemel staat vol met inspirerende cadeau-ideeën, anekdotes en wetenswaardigheden.

Je kunt het boek bestellen door mij een mail te sturen.

 

 

 

 

 

Silliconen lichaamsdelen, een absurdistische recordpoging, Auditie doen voor een broadwayshow, oudhollands Sushi werpen, een rit op een vliegend tapijt… Dit zijn zo maar een paar onderwerpen waarover Kingtonic liedjes schrijft. Komisch en confronterend, vol zelfspot en verwondering. Om de rijkdom van de muziek vorm te geven bedacht ik een fantasievolle ‘knip en plak’ beeldtaal. Zie ook www.kingtonic.com

Een uniek relatiegeschenk waarmee Ex’tent z’n gunfactor verhoogde.

De Kwijtkist is gevuld met zoek- en opgeraakte huisraad. Uit onderzoek is gebleken dat we ruim 21 uur per jaar verspillen met het zoeken naar kleine items zoals aspirines, nietjes, kroonsteentjes en paperclips. De Kwijtkist biedt hiervoor uitkomst. “Vanaf nu hoef je nooit meer te zoeken. Dat hebben wij al voor je gedaan.”

Voor Ex’tent produceerde ik dit nog niet bestaande relatiegeschenk. Bij veel van de relaties van Ex’tent staat de Kwijtkist nog steeds ergens in huis (waarschijnlijk in de meterkast) om redding te bieden tijdens zoeksessies. In een bijgevoegde catalogus met alle items uit de kist figureerden de mensen van Ex’tent onder andere als directeur kleingoedmagazijn en expeditiemedewerker. Het relatiegeschenk werd hierdoor helemaal ‘Ex’tent’.

Een speciaal ontwikkelde give-away waarmee klanten en opdrachten werden binnengehaald.

Voor Twee of meer (training & coaching in leiderschap en samenwerking) gaf ik vorm aan een Toolbox waarmee managers meer vermogen uit hun team kunnen halen. De Toolbox is onderdeel van de Teamonderhoudsbeurt en bevat ruim 70 kaarten met tientallen, uitgewerkte thema’s waarmee ‘onderhoudssessies’ binnen een team kunnen worden uitgevoerd. De keyvisual, een vintage Volkswagen Samba met open deuren en bagage op het dak, is een metafoor voor de reis die je als team samen maakt, op weg naar verbeterde samenwerking en resultaten.

Twee of meer zette de Toolbox in als give-away tijdens hun eigen acquisitie-trajecten en haalde hiermee vele klanten en opdrachten binnen.

De Utrechtse Laptop Challenge werd bedacht voor Stichting de Utrechtse Uitdaging tijdens een van de workhops Guerrilla Marketing voor ondernemers.
Bedrijven en bewoners van Utrecht worden uitgedaagd om hun oude laptops in te leveren voor het goede doel. De laptops werden verdeeld onder stichtingen en verenigingen tijdens een event op het domplein. De campagne werd o.a. ondersteund met filmpjes, posters en freecards.
Het resultaat: bijna 200 ingezamelde laptops en een hoop bekendheid en free publicity voor de Utrechtse Uitdaging.

Lees hier over wat een Guerrilla Marketing actie voor jou kan betekenen.
Wil je zelf een workshop of presentatie organiseren voor jouw organisatie? Bekijk hier de mogelijkheden.

Voor theatergroep Hitches schreef en produceerde ik de song Uberpopulariteit voor hun voorstelling Docenten komen van Mars, leerlingen van Venus. Deze videoclip wordt ingezet als promotie voor de voorstelling.

Spel: Nanette Boxman, Joyce Tuut, Pieternel van der Heide
Regie, camera en montage: Tim de Vries.
www.hitches.nl

“De kids op scholen vinden deze song geweldig! We zetten ‘m qua spel altijd lekker vet aan wanneer we ‘m spelen.”
Nanette Boxman – Hitches

 

 

 

Een gunfactor verhogend cadeau voor je relaties.

Als je dit dubbeltje met je mee draagt heb je altijd geluk! Je staat voor de kassa in de snelste rij, je wint de bingo op de camping, je trein rijd op tijd, en nog veel meer…
Het dubbeltje zit in een uitsparing in het karton geklemd. Het karton is beplakt met donkerblauw velours. Een eenvoudig maar zeer doeltreffend cadeautje!
Voordat de cadeautjes werden verstuurd zijn de geluksdubbeltjes eerst getest door de medewerkers van Ex’tent. Hadden ze ècht vaker geluk wanneer ze het dubbeltje bij zich hadden? Op de achterkant van de kaart staan hun avonturen.
Ex’tent gebruikte het Geluksdubbltje als relatiegeschenk voor haar netwerk. Er kwamen veel positieve reacties. Veel van de ontvangers vertelden later hun geluks-ervaringen aan Ex’tent. Een mooie interactie tussen gever en ontvanger!

Het resultaat: Ex’tent vergrootte haar gunfactor bij de relaties met dit unieke, sympathieke cadeau en bleef zo top of mind voor opdrachten.

Kijk hier voor tips over succesvolle relatiegeschenken.
Wil jij ook zo’n gunfactorverhogend cadeautje voor je relaties? Stuur me een e-mail.

 

 

 

 

Een speciaal ontwikkelde give-away waarmee klanten en opdrachten kunnen worden binnengehaald.

Ben jij ook altijd zo drukdrukdruk? Heb jij ook altijd en eeuwig te weinig tijd en ben je kapot na een (werk)dag stevig doorjakkeren?
De Take Five Clock geeft je elk uur vijf minuten extra om even ‘time out’ te nemen. Vijf minuten die je kunt gebruiken voor iets leuks of nuttigs. Zo kun je bijvoorbeeld lekker even dagdromen, de flick flack leren of je collega een kop koffie brengen, Zo kom je weer in contact met jezelf en met je omgeving.

De Take Five Clock is ideaal om in te zetten als relatiegeschenk of promo item. Als je geinteresseerd bent om de klok in een oplage, aangapast aan jouw bedrijf, te bestellen, neem dan contact met me op.