– Identiteit en positionering
– Huisstijl design
– Guerrilla Marketing
– Infographics design
– Relatiegeschenken
– Promo items
– Direct marketing
– Creatief sparringpartner
– ‘Wow’ marketing inspiratiesessie

 

Identiteit en positionering

Een sessie waarin we samen onderzoeken wat de (gewenste) positionering is van jouw onderneming. We bepalen hoe jij vanuit het DNA van je onderneming onderscheidend kunt zijn in je marketing en je communicatie.

Welk probleem lost het op?
– onduidelijkheid over wat er uniek is aan jouw product of dienst
– te weinig onderscheidend overkomen
– geen herkenbaar gezicht naar buiten toe hebben

Wat levert het op?
– duidelijkheid over wat jouw product of dienst uniek maakt
– je weet hoe je wilt overkomen op je doelgroep
– je weet hoe je je kunt onderscheiden met je marketing en je communicatie

 

Huisstijl design

Een logo & huisstijl waarmee je als ondernemer een duidelijk gezicht naar buiten toe hebt is essentieel. Ik kan dat voor je ontwerpen. Denk aan: logo, visitekaartjes, (digitale) correspondentiereeks, typografie, kleuren, foto’s en pictogrammen.

Welk probleem lost het op?
– geen duidelijk gezicht hebben naar buiten toe
– te weinig onderscheidend overkomen
– je als ondernemer flest en anoniem voelen

Wat levert het op?
– Herkenbaarheid, een krachtig gezicht naar buiten toe
– duidelijkheid over wat je bedrijf doet en waar het voor staat
– laten zien dat je professioneel bent
– je kunt je onderscheiden van je concurrenten

 

Guerrilla Marketing

Interactie met je doelgroep krijgen door een origineel, ludiek marketingidee in te zetten. Ik bedenk een Guerrilla Marketing actie die jou uniek contact met je (potentiële) klanten gaat opleveren. We vertalen het idee door naar alle media.

Welk probleem lost het op?
– te weinig in contact zijn met je doelgroep
– geen duidelijk gezicht hebben naar buiten toe
– onbekend zijn in de markt
– te weinig onderscheidend overkomen, saaie marketing hebben
– geen merk- en productbeleving hebben, geen gunfactor hebben

Wat levert het op?
– jezelf (en je product) laten zien op een onderscheidende, positieve manier
– free publicity (gratis marketing!)
– met één idee op meerdere media scoren (viral gaan)
– veel exposure met een klein budget
– je wordt genoemd op verjaardagsfeestjes vanwege je ludieke actie

Zie ook de Workshop Guerrilla Marketing voor ondernemers.

 

Infographics design

Een infografphc visualiseert informatie op een heldere en gestructureerde manier. Inhoud en vorm vullen elkaar daarbij aan. Doel is: het op een begrijpelijke, aantrekkelijke manier overdragen van informatie.

Welk probleem lost het op?
– een product of dienst die niet wordt begrepen
– uitingen die te tekstueel, te abstract zijn
– geen ‘beleving’ hebben in je communicatie

Wat levert het op?
– een complex verhaal kunnen vertellen in één overzichtelijk beeld
– je product, dienst of boodschap wordt toegankelijker
– er ontstaat een betere balans tussen tekst en beeld
– meer aandacht van klanten omdat je duidelijk communiceert

 

Relatiegeschenken

Ik bedenk speciaal voor jouw onderneming een uniek, persoonlijk geschenk die de relatie met je klanten of personeel in het zonnetje zet. Of ik zoek een standaard cadeau uit en geef daar een creatieve draai aan.

Welk probleem lost het op?
– te weinig in contact zijn met je doelgroep
– geen loyalty en gunfactor ervaren van je klanten en netwerk
– er wordt niet aan je gedacht voor opdrachten

Wat levert het op?
– een betere band tussen jou en je klanten
– er wordt eerder aan je gedacht voor opdrachten (gun-factor)
– als bedrijf kun je laten zien waar je voor staat
– je kunt jezelf eens van een persoonlijke, humoristische, … kant laten zien

 

Promo-items

Give aways op beurzen of na een acquisitiegesprek, een cadeautje voor klanten op een speciale dag in het jaar. Promo-items werken super om in contact te blijven. Ik bedenk ze of geef een creatieve draai aan een bestaand item.

Welk probleem lost het op?
– je bent na een klantgesprek snel weer vergeten
– geen loyalty en gunfactor ervaren van je klanten en netwerk
– je fysieke uitingen (folders) zijn te standaard en belanden in de prullenbak

Wat levert het op?
– een betere band tussen jou en je klanten
– er wordt eerder aan je gedacht voor opdrachten (gun-factor)
– je kunt een sample geven van je product of dienst
– een bewaarfunctie van jouw uiting (dat leuke promo-item)

 

Direct marketing

Je potentiële klanten worden direct benaderd en aangezet tot een aktie. Bijvoorbeeld d.m.v. een mailing (door de bus of via e-mail), uitnodigingen, kaarten, kleine attenties. Ik bedenk een concept voor je en voer het perfect uit.

Welk probleem lost het op?
– je doelgroep kent jouw aanbod nog niet
– geen merk- en of productbeleving hebben
– te weinig verkoop hebben

Wat levert het op?
– op korte termijn je doelgroep in beweging zetten
– omzetverhoging op korte termijn
– je bekendheid en merkbeleving verhogen
– een goede manier om je doelgroep persoonlijk aan te spreken
– de respons, de kosten en de resultaten van je actie zijn goed meetbaar

 

Creatief sparringpartner

Wil je een thema voor een event? Een out of the box marketing ideeën om je doelgroep te bereiken? Instant creativiteit? Zet me in om mee te denken in een creatieve brainstorm of over een communicatie-vraagstuk.

Welk probleem lost het op?
– je mist zelf de creativiteit om een communicatievraagstuk aan te pakken
– je mist intern een persoon om mee te sparren / brainstormen
– de tijd ontbreekt je om creatieve marketing concepten te bedenken

Wat levert het op?
– je krijgt nieuwe ideeën (aangereikt) van iemand die fris naar jouw uitdagingen kijkt
– je hoeft zelf minder tijd en energie te besteden aan creatieve ideeën
– veel positiviteit, energie en creativiteit van mij in je brainstorm 😉

 

‘Wow’ marketing inspiratiesessie

Is je personeel ongeïnspireerd? Wil je een creatieve boost voor je netwerkclubje? Heb je zin om veel inspirerende voorbeelden van ludieke ‘wow’ marketing te zien en te ervaren? Boek me voor een interactieve inspiratiesessie!

Welk probleem lost het op?
– de creativiteit en energie van je team of netwerk is wat ingezakt
– je mist zelf de creativiteit, tijd en energie om de spirit er weer in te brengen
– jij en je team draaien, creatief gezien, een beetje in hetzelfde kringetje rond

Wat levert het op?
– frisse inspiratie en positiviteit in je team waar je ‘wow’ tegen zegt!
– heel veel inspirerende, humoristische en ludieke voorbeelden van creatieve marketing
– een boost zodat jij en je team er weer helemaal tegen kunnen