Lowlands poster

Free publicity scoren met een inhaker.

Het Lowlands-festival was tot 2014 al uitverkocht voordat er ook maar één naam bekend is. En dan ook nog eens binnen drie kwartier! Hoe regel je alsnog kaartjes wanneer je naast het net hebt gevist? Ik bedacht dit Lowlands Poster met een alternatieve line-up met ‘foute’ namen. Eén post op Facebook was genoeg voor een landelijke verspreiding binnen een paar uur.

Deze geslaagde stunt haalde tientallen blogs, bezorgde me een interview op de radio over Out of the Box-creatie en was trending toppic op twitter. De directeur van Lowlans, Eric van Eerdenburg, kon de grap wel waarderen en bood me tickets voor het festival aan.
Ik laat het Lowlandsposter regelmatig zien tijdens presentaties Guerrilla Marketing als voorbeeld van ‘inhaken op de actualiteit met een creatief idee’.

Overigens was er online nog flink wat discussie over welke van de artiesten ‘fout’ waren: “Europe fout? Als díe zou spelen, zou de Alpha tent nog te klein zijn!”

Over Guerrilla Marketing schreef ik een aantal artikelen:
Schud de guerrilla in je wakker!
Zo maak je met guerrilla marketing je event onvergetelijk
Met klein budget scoren bij je doelgroep