Workshop Guerrilla Marketing voor ondernemers met LEF

Guerrilla Marketing: in beeld bij je doelgroep met opvallende ideeën.

Hoe creëer je fantastische contactmomenten met je netwerk zonder dat je daar een groot marketingbudget voor nodig hebt? Hoe verhoog je je bekendheid en je gunfactor?
In de workshop Guerrilla Marketing leert Frank Paats je hoe je je onderneming in korte tijd een flinke boost geeft door opvallende ideeën en middelen in te zetten.
Naast veel inspirerende voorbeelden gaan we zelf aan de slag met eenvoudig uit te voeren acties, speciaal voor jouw onderneming.

Wil je op een leuke manier meer bekendheid krijgen? Zou je willen dat jouw marketing een feestje wordt in plaats van een worsteling? Geldt voor jou: ‘Mijn product is ijzersterk maar mijn marketing helaas niet echt.’? Zou je een marketingactie willen waarmee je je concurrenten stik jaloers maakt? Wil je meer fans, ambassadeurs en free publicity?

Heb je één of twee keer ‘ja’? Dan is deze workshop iets voor jou.

Wat is guerrilla Marketing?

Guerrilla marketing: op een verrassende, onverwachte manier contact maken met je klanten, door bijvoorbeeld niet-alledaagse media te gebruiken.

Flashmobs, ludieke acties, stunts… Een bushokje dat volledig is ingericht door een woonwinkel, een trap in een openbaar gebouw waar de treden pianotoetsen blijken te zijn… Maar juist ook op kleine schaal kan Guerrilla Marketing worden ingezet. Door bijvoorbeeld je klanten een uniek, persoonlijk cadeautje te sturen. Het gaat vooral om creatief denken om je doelgroep te bereiken, hier besteden we écht aandacht aan in de workshop.

Waar kun je guerrilla Marketing voor inzetten?

  • naamsbekendheid vergroten
  • free publicity scoren
  • aan tafel komen bij prospects
  • een nieuw product of dienst lanceren
  • mensen aanzetten tot actie
  • fans en ambassadeurs krijgen

Voor wie is de Workshop?

De workshop is bedoeld voor iedereen die z’n doelgroep wil bewegen met creatieve communicatie en marketing zodat betere resultaten worden behaald.

Ideeën bedenken in groepjes tijdens de workshop voor FoodserviceXs

Wat levert de workshop jou op?

  • een concreet Guerrilla Marketing idee, speciaal voor jouw onderneming
  • inspirerende voorbeelden en de principes die hier achter zitten
  • je leert hoe een goed marketing-idee zowel offline als online toe te passen is
  • je leert hoe je je zakelijke succes vergroot met onderscheidende marketing
  • je ervaart hoe goed het werkt om in groepsverband ideeën te bedenken
  • je doet waardevolle contacten op die jou in de toekomst kunnen helpen

Het resultaat van fantasievolle marketing: jouw klanten worden fan van je merk, product of dienst, je verhoogt je gunfactor en je komt eerder in beeld voor opdrachten.

Workshop of presentatie Guerrilla Marketing op maat

Wil jij een workshop Guerrilla Marketing voor jouw onderneming, jouw afdeling of voor de studenten van jouw opleiding (tijdsduur: tussen de 2 en 4 uur)? Of een super inspirerende, interactieve presentatie met de beste cases + theorie (tijdsduur: 45 min)?
Neem contact met me op voor de mogelijkheden. Stuur een e-mail naar frank@frankpaats.nl of een bericht via de ‘Ja-knop’ (onderaan deze pagina).


Ideeën presenteren en bespreken – workshop voor Noord Design Award

Reacties van Deelnemers

“Vandaag deelgenomen aan een super inspirerende workshop ‘Guerrilla Marketing’ van Frank Paats. Aanrader voor mijn collega ondernemers! Frank is van vele markten thuis, heeft super toffe voorbeelden en je gaat met een plan voor je eigen onderneming weer naar huis #dankbaar .”
Paula Meijer (Helden op Reis)

“Leuk! Verrassend om te zien hoe een groep mensen, die elkaar merendeels niet kent, spontaan tot zoveel goede ideeën komt in korte tijd.”
Jeanette Groen (Studio Jeannette Groen)

“Interessant en creatief”, lekker laagdrempelig en inspirerend. En vooral geweldig dat ik nu een creatief, direct toepasbaar Guerrilla Marketing concept heb waar ik écht verder mee kan.”
Mariëtte Peperkamp (Tekst van Jet)

“Het was super leuk en leerzaam maar vooral ook heel praktisch. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met mijn marketing idee.”
Marcel Harmsen (De Aimabele Schoften)

Voorbeelden van wat de workshop heeft opgeleverd:

De Utrechtse Laptop Challenge
De Utrechtse Laptop Challenge werd bedacht voor Stichting de Utrechtse Uitdaging tijdens een van de vorige workhops Guerrilla Marketing.
Bedrijven en bewoners van Utrecht worden uitgedaagd om hun oude laptops in te leveren voor het goede doel. De laptops worden verdeeld onder stichtingen en verenigingen tijdens een event op het domplein. De campagne wordt o.a. ondersteund met filmpje en posters en freecards.

poster_laptop_challenge_large

Bedrijfsbingo
Voor Theater & Trainingsbureau Stantepé leverde de workshop Guerrilla Marketing het concept ‘Bedrijfsbingo’ op. Een geweldig out of the box idee dat met beperkte middelen kon worden uitgevoerd en toch veel mensen aanspreekt.
De Bingokaart wordt ingezet als give-away en als alternatief visitekaartje en is te downloaded op www.stantepe.nl. ‘Hoeveel uitspraken herken je van jouw werkvloer? Speel het bingo spel en check waar je ons voor kunt inzetten’.

bedrijfsbingo_large

Fotostrip mailing
Voor De Kwartetwinkel werd een opvallende (lowbudget) mailing bedacht om onder de aandacht te komen bij nieuwe klanten. Deze fotostrip (en tevens kerst-inhaker) scoorde bij woningbouwverenigingen en gemeenten en leverde een paar grote opdrachten op.

Cultuur & Frituur, de culturele snackbar
Een pop-up snackbar die cultuur op een leuke, laagdrempelige manier onder de aandacht brengt. In de Culturele Snackbar hebben alle snacks een cultuur-twist: ‘Friet aan de Klop’, ‘Catharijne Croket’, ‘Broodje Bapaoushuize’, ‘Roti Rhijnouwen’…
Doel is om het Utrechts cultureel erfgoed net zo toegankelijk te maken als de snackbar om de hoek (en het wat minder elitair te maken).