Frank Paats

Contact maken

Contact maken met mensen is fascinerend! Het is de magie van de overgang van ‘nog niet in beeld bij de ander’ naar ‘op elkaars radar verschijnen’. Zowel privé als in mijn werk ben ik bezig met connecties maken en ik vind dat geweldig. Het vormt een rode draad in mijn werk. Alle creatieve uitingen die ik doe hebben één ding gemeen: contact maken met de ontvanger. Of het nou een Guerrilla Marketing actie is, een huisstijl, een relatiegeschenk, een website of een song: ik wil graag mensen triggeren en in beweging zetten door op een originele, creatieve manier een verhaal te vertellen.

Mijn ervaring

Al sinds 1988 ben ik als art director en ideeën-bedenker gespecialiseerd in de kunst van het contact maken. Ik heb gewerkt als creatief bij diverse communicatiebureaus waaronder Draft Worldwide (actie-marketing). Sinds 2003 ben ik zelfstandig. Mijn eigen klanten adviseren, mooie dingen voor ze maken en zorgen dat zij scoren met fantasievolle marketing is een geweldige job! Ik heb onder andere gewerkt voor De Staatsloterij, Mediq, Ben & Jerry’s ijs, Dierenpark Amersfoort, ROC midden Nederland, Citroën en theatergroep Hitches. Met Joyce Meuzelaar publiceerde ik Geschenk uit de Hemel, een boek met tientallen inspirerende relatiegeschenken. Sinds 2015 organiseer ik Guerrilla Marketing workshops en -presentaties. Hierin laat ik ondernemers zien hoe je maximaal in beeld komt bij je doelgroep door opvallende middelen in te zetten.

Hier onder geef ik antwoord op vragen die ik vaak krijg.

Wat doe je?

Ik help bedrijven om beter in beeld te komen bij hun doelgroep. Daarvoor gebruik ik verrassende marketing-ideeën. Ik werk altijd vanuit de kern-identiteit van mijn opdrachtgevers en laat alle uitingen op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Wil je mensen overtuigen? Overhalen iets te doen? Ze ergens op attenderen? Ze aan het lachen maken? Wil je een humoristische attentie? Een wervende actie? Met creatieve marketing wordt je zichtbaar en vergroot je uiteindelijk je zakelijke succes. Ik help ondernemers met het ontwikkelen van hun marketing strategie en creëer onder andere huisstijlen, Guerrilla Marketing concepten en speciale relatiegeschenken. Voor bedrijven en instellingen bied ik trainingen en presentaties Guerrilla Marketing en Nudging.

Naast mijn werk als art director en geef ik trainingen in communicatie en samenwerking voor Teamspeling en schrijf ik songs in opdracht. Voor theatervoorstellingen of voor commerciële doeleinden. Ik doe ook aan improvisatie-theater. Met theatergroep KAAL en met theatergroep Kâttekwaod geef ik demo’s, voorstellingen en workshops.

Wat levert dat op voor je klanten?

Mijn klanten worden beter zichtbaar voor hun doelgroep. En dat ook nog eens op een leuke manier, met ideeën waarvan iedereen een glimlach krijgt. Doordat ik creativiteit op een strategische manier inzet krijgen ondernemers meer rust in hun marketing activiteiten. Marketing levert meer resultaat op als je het gericht inzet. Ik wil graag dat marketing leuk wordt om te doen in plaats van een worsteling. Dat laatste zie ik helaas vaak bij ondernemers.

Waarom kiezen klanten voor jou?

  • Klanten kiezen voor mij omdat ik in staat ben om een creatieve vertaling te maken van hun marketing- en communicatie-doelen.
  • Ze kiezen voor mij omdat ik veel inspiratie en positiviteit meebreng in de samenwerking.
  • Ze vinden mijn enthousiasme en meerwaarde in mijn presentaties en workshops Guerrilla Marketing waardevol
  • Klanten waarderen mijn vakmanschap als designer en mijn ervaring in procesbegeleiden.
  • Klanten waarderen het dat ik flexibel ben en dat ik op een transparante manier werk.
  • Met veel van mijn opdrachtgevers heb ik een langetermijnrelatie (en daar ben ik trots op!).

Met wie werk je samen?

In mijn opdrachten verzorg ik het hele traject, van idee tot en met de uitvoering. Dit doe ik samen met een netwerk van specialisten zoals fotografen, tekstschrijvers, trainingsacteurs, webbouwers en drukkerijen.

Wat zijn de kosten?

Voor al mijn werkzaamheden geldt: ik ben transparant in wat ik doe en wat ik daarvoor reken zodat mijn klanten niet voor verrassingen komen te staan. We maken van tevoren prijsafspraken voor een specifieke opdracht. In een offerte splits ik alle onderdelen, zoals conceptueel werk, uitvoering en productie tot in detail uit. Een uurtarief is van toepassing op bijkomende werkzaamheden of langlopende opdrachten.

Je bent van harte uitgenodigd om te bellen of mailen voor een vrijblijvende kennismaking.

Mijn visie:

Ik streef naar een wereld vol van passievolle, geïnspireerde ondernemers die hun doelen halen door verrassende marketing ideeën in te zetten.

Mijn missie:

Communicatie ‘ontsaaien’ ;-). Merken, diensten en producten sterk maken door hiervoor verrassende, creatieve ideeën te bedenken. Ideeën die mensen raken en in beweging brengen.

Tourlijst Guerrilla Marketing:

26-03-2020  kennissessie Guerrilla Marketing tijdens het PPP (Platform Promotional Products) jaarcongres in Zeist
18-02-2020  Tweedaagse training Guerrilla Marketing en Nudging voor WML (Water Maatschappij Limburg) in Linne
11-02-2020  Tweedaagse training Guerrilla Marketing en Nudging voor Museum ’t Behouden Huys, Terschelling
13-12-2019  Tweedaagse training Guerrilla Marketing en Nudging voor Gemeente Den Haag
27-11-2019  Workshop Guerrilla Marketing voor Bataljong, netwerk van jeugdraden in Gent, België
26-11-2019  Workshop Guerrilla Marketing voor Bataljong, netwerk van jeugdraden in Antwerpen, België
19-02-2019  Gastles Guerrilla Marketing voor studenten Communicatie en Multimedia Design, Hogeschool van Amsterdam
21-02-2019  Inspiratiesessie Guerrilla Marketing tijdens de jaaropening van het UtrechtLab, Provincie Utrecht.
27-11-2018  Gastlessen Guerrilla Marketing voor studenten Cross Media, Grafisch Lyceum Utrecht
06-11-2018  Presentatie Guerrilla Marketing idee ‘De Culturele Snackbar’ tijdens de Ideeënmarktplaats Utrecht Wereldberoemd
06-08-2019  inzet van pop-up zithoek ‘Een Goed Gesprek’ & live impro-performance tijdens het Initiatievenfestival Utrecht
21-03-2018  Presentatie Guerrilla Marketing idee ‘Een Goed Gesprek’ tijdens Awesome Utrecht

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

colofon:
Ontwerp van de website: Frank Paats
Programmering van de website: Robin Poort